27 april 2007

Img_0647 Vandaag zijn we vol goede moed naar het AMC gegaan. Door een behoorlijke file waren wij al aan de late kant. Het lot van het opgenomen worden is toch wachten en wachten en………wachten. Eerst hadden we een gesprek met een verpleegster over hoe alles gegaan was de afgelopen tijd en daarna werd Bart gewogen en zijn bloeddruk opgemeten.  Verder kreeg Bart een middel toegediend tegen misselijkheid dat normaal gesproken bij volwassenen gebruikt wordt. Daarna kwam de zaalarts praten en hebben we doorgesproken wat ons de komende periode te wachten staat. Verder heeft zij Bart onderzocht. Daarna is Bart ‘aangesloten’ en klaargemaakt om de verschillende infusen aan te kunnen sluiten. Als eerste kreeg Bart een infuus met een plasmiddel, om voor eeen goede doorspoeling te zorgen. Daarna is een infuus aangesloten met een middel tegen misselijkheid. Er wordt deze periode extra aandacht gegeven aan het voorkomen van dezelfde toestanden als de vorige periode. We hebben nu net een gesprek gehad met de diëtiste. Op dit moment is het de grote vraag of Bart meteen sondevoeding krijgt of niet. Omdat Bart zich de afgelopen dagen zo goed hersteld heeft, wordt besloten nog even met de sondevoeding te wachten. Wel wordt er voor Bart een drankje besteld met een heel hoge voedingswaarde. Hij hoeft hier maar heel weinig van te drinken om toch behoorlijk wat calorieën binnen te krijgen. Verder is Bart vast van plan om stevig door te blijven eten. Of hij misselijk is of niet. Een goed voornemen. Om 15.00 uur is Bart aan de Cisplatine aangesloten. Op dit moment begint hij al behoorlijk ‘groen’ te worden, maar blijft dapper.Img_0649

Groet van uit het AMC

Anneke, Bart & Arie

10 responses to “27 april 2007

  1. Dag Bart,Anneke,Arie,

    Wil jullie veel sterkte toewensen.
    Wil julie zoveel zeggen, maar de juiste woorden vinden is moeilijk.
    We denken veel aan jullie en blijven vechten hé

    Groeten uit Belgie

    Martine en Kim

  2. Nou Bart, Anneke en Arie, wat een goeie voornemens van Bart! En wat fijn dat hij gisteren zo’n heerlijke dag gehad heeft. Ik zag hem gaan op de vaart en hij zag er goed uit. Hopelijk wordt deze kuur niet zo’n lijdensweg als de eerste, maar Bart heeft goeie moed. Heel veel sterkte maar weer! Bart zet hem op gabber!
    Kus, José

  3. Hoi, Bart, Anneke en Arie, Ik hoop dat hij niet de hulk word
    we denken veel aan jullie en wensen jullie heel veel sterkte toe.
    We hopen voor bart dat hij deze chemo minder last heeft na die infuus die hij gekregen heb.
    Vele lieve groetjes de hammetjes

  4. Oke, Bart, daar gaat ‘ie weer jongen! Zet hem op, zodat we je weer lekker snel zien rondvaren hier! En hou vast aan je goede voornemens! Sterkte, vent!

    Dirk, Carla en Sven

  5. heay bart 😛
    heel veel sterkte deze tijd !!
    als je me nodig hebt kun je me altijd bellen,, je hebt me nummer !! je bent een sterk persoon,, en ik weet zkr dat je er weer helemaal boven op komt !!
    kus naomi

  6. Hoi Bart, Anneke, Arie en alle anderen.
    Heel veel sterkte. Bart,ik hoop dat de maatregelen die nu worden genomen, helpen en dat je je dus minder ziek voelt.
    Kop op!

    Groetjes, Ellen.

  7. Hoi Bart,

    Het was goed je afgelopen week weer (als vanouds) bij de jongens op hun kamer te zien achter de computer na de eerste zware chemokuur.
    Je hebt ze ook aan het vissen gekregen. Heel leuk. Ook Thierry kreeg de smaak de pakken. Dus ik denk dat zijn opa en oma wel een hengel kopen, zodat hij ook mee kan doen.
    Hopelijk ben je over een paar daagjes na de tweede chemokuur ook weer snel van de partij.
    Zet hem op!!!!
    Groeten,
    Marijn,Arjan,Aad, José

  8. Hoi Bart, sterkte jongen!We hopen dat je deze kuur beter doorstaat dan de vorige keer.Probeer maar te denken aan de mooie dagen dat je weer lekker hebt kunnen varen.
    Wel spannend die verrassing van je broer!Volgende week ben je weer lekker thuis en dan gaat het vast weer iedere dag een stukje beter.We denken aan je!!
    Groetjes

  9. Hoi Arie en Anneke, heb de hele web-log door gelezen en ik kan mij zo voorstellen dat jullie vreselijk kwaad zijn op die huisarts van jullie. Zo’n arts sleep je toch meteen voor het medisch tuschtcommissie, maar ja daar zijn jullie nu niet mee geholpen, misschien over een tijdje. Ik hoop dat die kuur van gisteren een beetje is meegevallen. Ik kan me zo voorstellen dat het vreselijk is om je kind daar achter te laten en vreselijk beroerd terug te krijgen. Maar Bart is wel een kanjer hoor, wat een instelling heeft dat joch zeg. Jullie mogen trots zijn op die jongen.
    Arie, Anneke, ik denk aan jullie en ik zal jullie log vaak lezen. Groetjes yvonne.

  10. Lieve Bart, Anneke en Arie. Gelukkig dat het nu niet zo’n “slachtveld” is als de eerste keer. Bart, je bent echt een kanjer! Heel veel sterkte en droom maar lekker van je nieuwe buitenboordmotor. Groetjes van ons.

Leave a comment